Dane osobowe przetwarzamy z poszanowaniem zasad przewidzianych w RODO, tzn. Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej „RODO”), jak również przewidzianych w polskiej ustawie o ochronie danych osobowych, aktów wykonawczych do tej ustawy oraz ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz. U. z 2002r., nr 144, poz. 1204, ze zm.).
W celu realizacji wymogów ustawowych, Administrator dobiera i stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych oraz zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, jak również przed ich przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów prawa.
Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Karol Chrzanowski, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą KAROL CHRZANOWSKI „IT NET”, ul. Brandta 6, 26-505 Orońsko, NIP: 9482303553, tel. 609 498 159, karol.chrzanowski@itnet.info.pl (dalej: Administrator).
Kiedy przetwarzamy dane osobowe, w jakim celu i na jakiej podstawie?
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niepodanie danych w przypadkach, może być niezbędne dla skorzystania z określonej usługi lub zawarcie określonej umowy .Administrator zbiera dane osobowe w ramach:
- Działalność usługowa – świadczenie usług dostępu do internetu/telewizja światłowodowa:
- Jakie dane: Imię, nazwisko, adres, telefon, e-mail, w części przypadków również firma oraz NIP albo numer PESEL. W przypadku osób posiadających konto klienta: login oraz historia rozliczeń klienta.
- W jakim celu: świadczenie usług dostępu do internetu/telewizja światłowodowa, w tym prowadzenie wyodrębnionego konta dla klientów umożliwiającego dostęp do: stanu i historii konta klienta (rozliczeń). Przyjmowanie zgłoszeń awarii i usuwanie zgłaszanych usterek/awarii sieci.
- Na jakiej podstawie: Czynności zmierzające do zawarcia oraz zawarcie umowy – art. 6 ust. 1 lit. „b” RODO)
- Formularzy kontaktowych na stronie internetowej oraz innych formy kontaktu:
- Jakie dane: imię i nazwisko oraz adres e-mail – w przypadku formularza kontaktowego/wiadomości mailowych. W przypadku kontaktów telefonicznych – numer telefonu.;
- W jakim celu: Nawiązywanie kontaktów za pośrednictwem strony internetowej przedsiębiorstwa administratora oraz innych wskazanych na stronie sposobów kontaktu.
- Na jakiej podstawie: Zgody wynikającej z faktu zwrócenia się do nas z określonym zagadnieniem. W pewnych przypadkach możemy mieć dodatkowo uzasadniony interes w udzieleniu odpowiedzi na przesłane zagadnienie. (art. 6 ust. 1 lit. „a” oraz „f” RODO)
- Realizacja innych umów niż wskazane w punkcie 1:
- Jakie dane: Imię, nazwisko, adres, telefon, e-mail, numer NIP lub PESEL.
- W jakim celu: Realizowanie umów – świadczenie usług innych niż w punkcie 1, w tym w szczególności naprawa sprzętu komputerowego.
- Na jakiej podstawie: Realizacja umowy – art. 6 ust. 1 lit. „b” RODO.
- Działań marketingowych:
- Jakie dane: imiona, nazwiska, adresy e-mail, numery telefonów, w zakresie strony internetowej pliki cookies, a w ramach fanpega Administratora na portalu Facebook, dane wynikające z ustawień konta danego użytkownika.
- W jakim celu: Promowanie marki sklepu, pozyskiwanie klientów, prowadzenie działań marketingowych
- Na jakiej podstawie: zgody pozyskiwanej przed rozpoczęciem kontaktu (art.. 6 ust. 1 lit. „a” RODO), w odniesieniu do podmiotów z którymi prowadzona już była współpraca również uzasadniony interes Administratora (art.. 6 ust. 1 lit. „f” RODO).
- Ewidencjonowania kontrahentów;
- Jakie dane: Dane identyfikacyjne kontrahentów – imiona, nazwiska, nazwy, adresy, NIP lub PESEL, a także dane kontaktowe kontrahentów oraz osób wskazanych przez nich do kontaktu.
- W jakim celu: Nawiązywanie oraz podtrzymywanie relacji handlowych.
- Na jakiej podstawie: W ramach czynności zmierzających do zawarcia umowy lub wykonywania danej umowy art.. 6 ust. 1 lit. „b” RODO, co do kontrahentów z którymi jest już prowadzona współpraca, także w ramach uzasadnionego interesu polegającego na podtrzymywaniu współpracy art.. 6 ust. 1 lit. „f” RODO.
- Umów i dokumentacji księgowej;
- Jakie dane: Dane identyfikacyjne przedsiębiorców – imiona, nazwiska, nazwy, adresy, NIP.
- W jakim celu: Archiwizacja transakcji dokonywanych za pośrednictwem wszystkich kanałów sprzedaży , a także umów z tym bezpośrednio nie związanych oraz wypełnianie względem nich obowiązków księgowych.
- Na jakiej podstawie: Wykonywanie umów (art.. 6 ust. 1 lit. „b” RODO), ich archiwizowanie celu wypełniania obowiązków księgowych (art.. 6 ust. 1 lit. „c” RODO) oraz archiwizowanie na wypadek konieczności dochodzenia lub ochrony przed roszczeniami (art.. 6 ust. 1 lit. „f” RODO).
- Reklamacje:
- Jakie dane: Dane dotyczące danej umowy, imię, nazwisko, adres, telefon, e-mail, dane dotyczące reklamacji.
- W jakim celu: Rozpatrywanie reklamacji zgłaszanych przez klientów – zarówno z tytułu gwarancji, jak i rękojmi oraz innych tytułów.
- Na jakiej podstawie: Zgoda lub realizacja umowy lub zobowiązań ustawowych administratora – w zakresie reklamacji opartych odpowiednio o gwarancję i o rękojmię (art.. 6 ust. 1 lit. „b” oraz art.. 6 ust. 1 lit. „c” RODO).
- Rekrutacja pracowników i współpracowników.
- Jakie dane: Zawarte w otrzymanych aplikacjach oraz CV: dane identyfikacyjne, dane adresowe, dane o wykształceniu, stażu pracy, uprawnieniach zawodowych.
- W jakim celu: Rekrutacja pracowników i współpracowników.
- Na jakiej podstawie: Zgoda osób, których dane dotyczą – art. 6 ust. 1 lit. „a” RODO.
Obowiązki informacyjne dla każdego z określonych powyżej pól działalności Administratora zostały w całości lub w części zrealizowane w toku czynności związanych z w/w polami działalności administratora. W niniejszym dokumencie informacje te zostań przedstawione w sposób zbiorczy, wraz z opisami poszczególnych uprawnień. Mamy nadzieję, że pozwoli to na lepsze zrozumienie co robimy z Twoimi danymi i jakie wiążą się z tym uprawnienia.
[Przetwarzanie innych danych]
Niezależnie od powyższego, jeżeli Twoje dane osobowe są przetwarzane przez Administratora, w ramach czynności, które nie mieszczą się w powyższym wyliczeniu, wskazujemy podstawy, na jakich może do tego dochodzić:
- zawarcia i realizacji umowy (świadczenia usług);
- prowadzenia działań marketingowych podejmowanych przez Administratora samodzielnie lub we współpracy z innymi podmiotami;
- sprzedaży usług i produktów oferowanych przez Administratora;
- wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa ciążących na Administratorze;
- prowadzenia analiz i statystyk;
- archiwizacja.
Podstawą prawną przetwarzania danych może w takim wypadku być:
- udzielona zgoda;
- niezbędność do wykonania umowy lub do podjęcia działań na Pani/Pana żądanie przed/ w związku z zawarciem umowy;
- niezbędność do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora;
- niezbędność do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze.
[Przekazywanie danych]
Aby spełnić prośby Pani/Pana, aby udostępnić różne funkcje, usługi i materiały za pośrednictwem witryny oraz by odpowiedzieć na pytania, możemy udostępnić dane osobowe osobom trzecim, które w naszym imieniu wykonują pewne funkcje, np. firmom lub osobom, które: administrują lub obsługują nasze strony/witrynę/internetowe biuro obsługi klienta; analizują dane; zapewniają obsługę klienta. W powyższej sytuacji wymagamy od tych podmiotów ochrony tych danych zgodnie z niniejszą Polityką.
Administrator korzysta też z usług podmiotów trzecich, takich jak:
- Google Analytics (więcej informacji na stronie: www.tools.google.com)
- Facebook (więcej informacji na stronie: www.facebook.com)
- MAREX MARIUSZ HELT, Jana Kużaja 74a/15, 41-922 Radzionków,
Pani/Pana dane będą przekazane do państwa trzeciego (np. USA) w związku z prowadzonymi działaniami na FB, czyli w związku z tworzeniem profili przy wykorzystaniu Google Analitics.
[Okres przechowywania danych]
Okres przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest uzależniony od celu w jakim dane są przetwarzane. Okres przez który Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane jest obliczany w oparciu o następujące kryteria:
- przepisy prawa, które mogą obligować Administratora do przetwarzania danych przez określony czas,
- okres przez jaki są świadczone usługi,
- okres, który jest niezbędny do obrony interesów administratora – tj. do czasu przedawnienia roszczeń: jakie można wysunąć przeciwko administratorowi w związku z wykonywaną umową lub jakie Administrator może dochodzić przeciwko klientowi,
- okres, na jaki została udzielona zgoda.
[Twoje prawa]
Osobom, których dane dotyczą, zapewniamy realizację następujących uprawnień:
- wycofania zgody – jeśli dane przetwarzane są na podstawie wyrażonej zgody, osoba, której dane dotyczą, ma prawo ją wycofać w dowolnym momencie, co jednak nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed wycofaniem zgody;
- informacji o przetwarzaniu danych osobowych – w tym przede wszystkim o zakresie, celach i podstawach prawnych przetwarzania, podmiotach, którym są ujawniane, i planowanym terminie usunięcia danych;
- uzyskania kopii danych – na tej podstawie przekazujemy kopię przetwarzanych danych dotyczących osoby zgłaszającej żądanie, przy czym pierwsza kopia danych przekazywana jest nieodpłatnie, a każda kolejna po ustaleniu opłaty rekompensującej koszty czynności;
- sprostowania – polega na usuwaniu ewentualnych niezgodności lub błędów przetwarzanych danych osobowych oraz uzupełniać je, jeśli są niekompletne;
- usunięcia danych – na tej podstawie można żądać usunięcia danych, ale skuteczna realizacja tego prawa zależy od braku istnienia skutecznej podstawy do ich dalszego przetwarzania (jeżeli taka podstawa istnieje, informujemy o niej osobę zgłaszającą żądanie);
- ograniczenia przetwarzania – polegające na żądaniu zaprzestania wykonywania określonej kategorii operacji na danych osobowych, z jednoczesnym dalszym ich przetwarzaniem w pozostałym zakresie;
- sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingowych lub innych celów przetwarzania danych – podobnym do wyżej opisanego jest uprawnienie do żądania zaprzestania przetwarzania danych w celach marketingowych (bez uzasadnienia) oraz innych celów wynikających z Interesu administratora (z uzasadnieniem);
- przenoszenia danych – w ramach którego jesteśmy zobowiązani wydać osobie której dane dotyczą lub innemu wskazanemu przez nią podmiotowi, kopię jej danych osobowych z zachowaniem struktury umożliwiającej odczyt w innych systemach komputerowych, przy czym uprawnienie to dotyczy tylko danych przetwarzanych na podstawie zgody oraz umowy w sposób zautomatyzowany;
- skargi – w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO lub inne przepisy dotyczące ochrony danych osobowych w randze krajowej lub międzynarodowej, osoba, której dane dotyczą, może złożyć skargę do właściwego organu nadzoru – ustanowionego zgodnie z art. 51 RODO – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Zastrzegamy jednocześnie, że dla skutecznego wykonania w/w uprawnień, w celu ochrony praw osób których dane przetwarzamy, żądanie powinno zostać zgłoszone w sposób umożliwiający nam weryfikację jego nadawcy. (Przykładowo, w sytuacji żądania zaprzestania przetwarzania danych w ramach marketingu realizowanego za pośrednictwem poczty e-mail, jeżeli jedyną znaną nam daną jest adres poczty elektronicznej, żądanie powinno wpłynąć z tego adresu.) W razie wątpliwości w tym względzie, będziemy się do Państwa zwracali z prośbą o przekazanie dodatkowych informacji. Korespondencja dotycząca danego zgłoszenia prowadzona jest za pośrednictwem powiązanych z danymi osobowymi będącymi przedmiotem zgłoszenia kanałami komunikacji (tel., mail, adres poczty).
Dołożymy wszelkich starań, aby odpowiedź na zgłoszenie niezwłocznie, w każdym razie nie dłużej niż w terminie do 30 dni. Jeżeli nie będziemy w stanie dochować tego terminu, poinformujemy o przyczynach opóźnienia wyznaczając czas załatwienia sprawy.
[Przetwarzanie w sposób zautomatyzowany]
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, jednakże nie będzie to wywoływać wobec Pani/Pana żadnych skutków prawnych lub w podobny sposób istotnie wpływać na Pani/Pana sytuację.
[Wykorzystywanie plików cookie]
- Strona internetowa pod adresem http://www.itnet.info.pl/ (dalej jako: strona internetowa) nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
- Pliki „cookies” zwane również ciasteczkami (z języka angielskiego cookie oznacza ciasteczko) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniach końcowych użytkowników przeznaczone do korzystania ze stron internetowych. Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych preferencji. „Cookies” zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
- Operator Strony internetowej (Administrator) jest podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym swojego użytkownika pliki cookies oraz mającym do nich dostęp.
- Pliki cookies używane są w celu:
- dostosowania zawartości stron internetowych do indywidualnych preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te rozpoznają jego urządzenie, aby zgodnie z preferencjami Użytkownika wyświetlić stronę;
- tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, preferencje i zachowania Użytkowników, to w jaki sposób korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
- utrzymanie sesji Użytkownika – Internetowego Biura Obsługi Klienta (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie do strony internetowej ponownie wpisywać loginu i hasła;
- Strona internetowa stosuje dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” oraz „stałe”. Pliki cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). Cookies „stałe” przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
- W ramach Strony internetowej stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
- „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach strony internetowej, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach strony internetowej;
- pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach strony internetowej;
- „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze strony internetowej;
d) „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
- Zarządzanie plikami cookies jest możliwe poprzez skorzystanie z ustawień przeglądarki Użytkownika dzięki czemu możliwe jest zarządzanie plikami cookies nawet na poziomie pojedynczych wybranych witryn. Użytkownik może w każdej chwili dokonać zmiany ustawień swojej przeglądarki, aby zablokować obsługę plików (cookies) lub każdorazowo uzyskiwać informacje o ich umieszczeniu w swoim urządzeniu. Inne dostępne opcje można sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Należy pamiętać, że większość przeglądarek domyślnie jest ustawione na akceptację zapisu plików (cookies) w urządzeniu końcowym. Należy pamiętać, że zmiana ustawień w przeglądarce, w zależności od wybranej opcji, mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie internetowej.
- Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej lub pod adresem ciasteczka.org.pl.